Dividendbelasting

Vanwege de grote budgettaire consequenties en de suggestie dat multinationals nog minder belasting gaan betalen, staat het onderwerp garant voor verhitte debatten. De SGP is niet principieel voor of tegen afschaffing, maar heeft wel zeer grote twijfels bij het voorstel. Enerzijds zijn multinationals belangrijk voor de werkgelegenheid in Nederland. Tegelijkertijd moeten ook zij een redelijk deel aan belasting betalen. De SGP is er niet van overtuigd dat afschaffing van de dividendbelasting nodig is om bedrijven in Nederland te houden en ziet daarom liever dat het enorme bedrag van 2 miljard ten goede komt aan het gehele bedrijfsleven. Pas als er een wetsvoorstel ligt met alle argumenten kan een definitieve afweging worden gemaakt.  Het wetsvoorstel wordt op Prinsjesdag 2018 verwacht.

Lid worden

Dankzij zo'n 30.000 SGP-leden, kunnen wij, landelijk en lokaal, een vuist maken in de politiek. Wil jij hier ook aan bijdragen?

Doneren

Is een lidmaatschap niet wat je zoekt, of je bent al lid? Ook financiële steun stellen wij erg op prijs.

Werk mee

Wil jij bijdragen aan het behalen van onze doelen? Bekijk dan de openstaande vrijwilligers- en vaste functies.