16 april 2024

Duik jij in de woningmarkt voor de SGP?

Is de SGP jouw partij? Zoek je een stageplek? En heb jij iets met het thema ‘wonen’? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Om op dit moment een betaalbare woning te vinden, moet je haast een ware Sherlock Holmes zijn. De SGP wil dat dat verandert. De politiek moet de handschoen beter oppakken om voor iedereen in ons land een passende woonoplossing te vinden. Maar wat is die oplossing?

Bouwen we een stad in zee? Tiny houses op de Hoge Veluwe? Of moeten we een extra etage bovenop alle appartementen in Nederland plaatsen?

We zoeken een creatieve stagiair die ons helpt om antwoorden op de woningnood te formuleren. Je organiseert gesprekken met deskundigen en woningzoekenden en je zet informatie om in concrete oplossingen en beleidsaanbevelingen. Daarnaast sta je ons met raad en daad bij om het SGP-geluid op dit thema helder te laten klinken. Heb je interesse? Stuur dan een sollicitatiebrief!

Wij vragen een WO- of HBO-student, bij voorkeur met een (bijna) afgeronde bachelor, die:

• in staat is om onderzoek te doen, informatie te analyseren, en op basis daarvan aanbevelingen voor beleid te doen;
  • beschikt over goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
  • bereid is tot het uitvoeren van ondersteunende werkzaamheden;
  • fulltime beschikbaar is van september 2024 t/m januari 2025;
  • aantoonbaar betrokken is op de SGP.

Wij bieden:

• een unieke werkomgeving in politiek Den Haag;
  • samenwerking met een enthousiast SGP-team;
  • een passende stagevergoeding.

Graag ontvangen wij je sollicitatiebrief en CV uiterlijk 3 mei 2024 via s.bossenbroek@tweedekamer.nl. Sander Bossenbroek begeleidt de stage en is beleidsmedewerker Financiën en Wonen. Voor meer informatie kun je contact met hem leggen via het genoemde e-mailadres of via 070-3183045.

De sollicitatiegesprekken staan gepland in week 20.