8 januari 2015

Duurzaamheidsrace

De SGP-Kamerfractie en SGPJ nemen het donderdag 8 januari tegen elkaar op in een duurzaamheidsrace. De bedoeling is dat het kamerlid Dijkgraaf en een fractiemedewerker het opnemen tegen een jongerenteam. Na een parcours van 300 kilometer wordt gekeken welk team het zuinigst heeft gereden.

Volgende week bespreekt de Tweede Kamer het energieakkoord. Dat er zuinig moet worden omgegaan met energie is niet meer dan normaal. Cruciaal is de inzet op innovatie. Dat is nu helaas een ondergeschoven kindje. De SGP pleit voor extra inzet op onderzoek en innovatie, ook in het vervoer, en niet op extra windmolens. Om dit te onderstrepen gaat de race vanaf Dijkgraafs woonplaats Zevenhuizen naar de Automotive Campus in Helmond (http://www.automotivecampus.com/nl). Daar laat de SGP zich informeren over de laatste stand van zaken.

SGP-kamerlid Dijkgraaf: “Het zou goed zijn als we minder afhankelijk worden van vervuilende brandstoffen. De Automotive Campus in Helmond doet veel goed werk. Door onze race en het bezoek wil ik mezelf laten informeren en ook laten zien dat de SGP dat onderzoek van harte ondersteunt.” Jan Willem Kranendonk, voorzitter van SGPJ sluit zich hierbij aan: “De rekening van het verspillen van energie en natuurlijke hulpbronnen zal vooral betaald worden door jongeren. Dat is voor SGPJ extra reden om dit onderwerp ‘warm te houden’. Innovatie op dit terrein heeft wat mij betreft de toekomst!”