28 augustus 2023

Stoffer nieuwe lijsttrekker SGP

Chris Stoffer is lijsttrekker van de SGP voor de komende Tweede Kamerverkiezingen. Het partijbestuur heeft daartoe unaniem besloten.

Stoffer heeft inmiddels stevige ervaring als SGP-volksvertegenwoordiger opgebouwd, zowel plaatselijk als landelijk. De in Elspeet woonachtige ingenieur is getrouwd met Sophia en vader van drie dochters.

Vaste koers
In een video waarin hij zich voorstelt en zijn plannen met Nederland deelt, vertelt hij dat hij het land “graag een beetje beter en mooier maakt”, waarbij hij ervan overtuigd is dat Nederland en haar inwoners “het beste af zijn als ze leven vanuit Gods Woord”.

Gezin, leven en regio
Binnenkort presenteert de SGP haar verkiezingsprogramma. Belangrijk daarin is inzet voor het gezin, het leven en de regio.

Stoffer stelt dat gezinnen er bekaaid afkomen in Nederland. “Dat moet en kan beter. Ik vind dat we gezinnen financiële ruimte moeten geven, zodat vaders en moeders zelf de keus kunnen maken hoe ze arbeid en zorg verdelen en hoe dat past voor hun gezin. Tegelijkertijd moeten we ook ouderen en alleenstaanden niet vergeten, want ook die hebben het vaak moeilijk om rond te komen.”

Stoffer vertelt dat het hem tijdens debatten pijnlijk geraakt heeft van hoe weinig waarde het ongeboren leven lijkt te zijn. Hij wil dan ook omzien naar vrouwen en meisjes die ongewenst zwanger zijn en opkomen voor dat jonge leven.

Voor de camera in Elspeet vertelt hij overtuigd te zijn van het belang van een leefbaar platteland en een sterke regio. “Scholen moeten openblijven, mkb-bedrijven moeten de ruimte hebben om hier te kunnen groeien en ook het boerenbedrijf moet hier in de toekomst gewoon blijven bestaan.” Mét oog voor behoud van natuur en landschap.

De nieuwe lijsttrekker sluit af met een oproep: “Op Deo Volente 22 november mogen we weer naar de stembus. Ik vraag uw gebed en uw stem om het unieke geluid van de SGP in de Tweede Kamer te behouden, en liefst nog te versterken”.