14 maart 2017

VVD laat ondernemers in de kou staan

Elbert Dijkgraaf: "Wie komt er op voor de vrijheid van de ondernemers? Een partij in ieder geval niet: de VVD. Een Kamermeerderheid steunde vorig najaar een SGP-motie die zulke ondernemers de vrijheid biedt om hun winkel gesloten te houden. Maar minister Kamp (VVD) weigert om deze motie uit te voeren. Er zijn winkeliers, zoals bijvoorbeeld in winkelcentrum Paddenpoel in Groningen, die tot 28.000 euro boete oplopen als zij op zondag hun winkel gesloten houden! Alleen omdat zij een wurgcontract hebben dat hen dwingt om open te gaan. Dat is geen vrijheid, maar dwang.

De VVD laat de hardwerkende Nederlander liever in de kou staan. De SGP wil een vrije zondag voor winkeliers en werknemers. Daar hebben ze recht op. Van een dag rust in de week is nog nooit iemand slechter geworden. Daarom willen wij actie om de vrije zondag te garanderen. De rustdag is een goede gave van God. Die willen we niet prijsgeven aan commercie en gedwongen winkelopenstelling."

Klik hier voor de reactie van minister Kamp.