Iran

Nederland moet volmondig erkennen dat Iran een bedreiging vormt voor Israël, de regio en de wereld. Doelbewust versterkt het sjiitische regime zijn invloed in landen als Irak, Syrië en Libanon tot aan de Middellandse Zee. Op die manier wordt geprobeerd Israël steeds verder in de tang te nemen. De roep van veel Iraniërs om meer vrijheid en veiligheid, die onder meer het gevolg is van grote (jeugd)werkloosheid, ongelijkheid en onderdrukking, zetten het regime ‘van binnenuit’ onder druk. Nu Iran de nucleaire afspraken (JCPOA) negeert en op weg is om een kernmacht te worden, is maximale druk ‘van buitenaf’ nodig voor nucleaire nonproliferatie.

Een akkoord met Iran moet gaan over het voorkomen van de ontwikkeling en proliferatie van kernwapens, het respecteren van mensenrechten, en het bevorderen van regionale veiligheid. De steun aan terreurorganisaties in landen als Irak en Libanon (Hezbollah) moet direct stoppen. Zolang Iran deze wandaden blijft begaan, moeten de sancties worden gehandhaafd. Tegenover Iran mag absoluut geen water bij de wijn worden gedaan; daarvoor is het regime in Teheran veel te gevaarlijk en onvoorspelbaar.

Lid worden

Dankzij zo'n 30.000 SGP-leden, kunnen wij, landelijk en lokaal, een vuist maken in de politiek. Wil jij hier ook aan bijdragen?

Doneren

Is een lidmaatschap niet wat je zoekt, of je bent al lid? Ook financiële steun stellen wij erg op prijs.

Werk mee

Wil jij bijdragen aan het behalen van onze doelen? Bekijk dan de openstaande vrijwilligers- en vaste functies.