26 januari 2022

SGP en Omtzigt: regering, trek de 2G-wet in

Nu uit onderzoek van onder meer de TU Delft blijkt dat de coronapas (3G en 2G) niet effectief is, vragen Kamerleden Pieter Omtzigt en Kees van der Staaij de regering om het 2G-wetsvoorstel in te trekken.

"Dit wetsvoorstel dat bewezen weinig effectief is, weinig draagvlak heeft en juist op veel maatschappelijke weerstand stuit, mag niet langer boven de markt blijven zweven," aldus de beide parlementariërs.

2G-beleid vormt een beperking op de vrijheidsrechten van miljoenen Nederlanders en het leidt tot tweedeling in de samenleving. De geringe voordelen van de 2G-maatregelen wegen niet op tegen de grote nadelen. Daarbij komt ook nog eens dat het kabinet ervoor kiest om het virus ongecontroleerd rond te laten gaan.

Kees van der Staaij dient daarom, mede namens Pieter Omtzigt, tijdens het 43ste coronadebat een motie in waarin de beide Kamerleden de regering vragen om het wetsvoorstel in te trekken.